fredag 26 maj 2017

Virkad sensor aktivitetsleksak





Jag genomgår för tillfället en sensorsstörningsutredning pga autismdiagnosen och har verkligen fått ett annat tankesätt gällande sensorintryck - jag har haft problem så länge jag kan komma ihåg men som mycket annat autismrelaterat så har jag inte vetat varför eller kunnat göra något åt det tidigare. 
Det i kombination med att jag för första gången ska bli faster i sommar ledde till mååååååånga timmars samtal med kurator och arbetsterapeut samt letande på internet efter bra babyleksaker- barnleksaker och olika stimuli. 

Så jag presenterar Erikas Alpha SAL till bebisen 
(om jag själv kan sluta fingra och leka med den någon gång...)

Vi har: 
Mjukt och hårt
Lätt äggformad för bättre handtag
Tentakler
Band
Olika strukturer
Olika färger
Dra-möjligheter
Kläm-möjligheter
Tugg-möjlig
Klara färger
Hängande,slängande,flärpande saker

Och givetvis fullt tvättbar och gjord med så mycket kärlek att den borde vara hundra gånger större!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar